2024/2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SENE BAŞI ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTISI
2024/2025 eğitim öğretim yılı sene başı yapılacak olan öğretmenler kurulu toplantısı gündem maddeleri ekteki gibidir.
NAMIK KEMAL ORTAOKULU
2024–2025 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI
SENE BAŞI ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTISI
GÜNDEM MADDELERİ
- Açılış ve yoklama.
- Açılış konuşması ve yazmanların seçimi.
E-MODÜLLER VE MEVZUAT İŞLEMLERİ
- Bakanlık kararları, mevzuat değişiklikleri, ilgili mevzuat, MEBBİS, e-Okul Uygulamaları;
- EBA ve FATİH projesi ile ilgili öğretmenlerin ve öğrencilerin bilgilendirilmesi ve kullanımın artırılması
- 2023-2024 eğitim – öğretim yılının değerlendirilmesi
PERSONEL İŞLEMLERİ
- Personel ve öğrenci kılık ve kıyafetiyle ilgili hususlar;
- Öğrenci ortamında öğretmenlerin etik davranışları.
- Sınıf İçi Hakimiyet ve Derslerin sağlıklı bir şekilde işlenmesinin görüşülmesi.
- 5727 Sayılı Sigara Yasağı Kanunu ile ilgili hususlar,
- Kurum kültürü oluşturulması çalışmaları
- Hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi (Zümre Öğretmenler Kurulu tarafından bildirilecektir)
- Sınıf defterlerinin düzeni, doldurulması ve imzalanması,
- Ders Dışı Egzersiz Çalışmalarının belirlenmesi ve ilgili başvurularını yapılması
ÖĞRENCİ BAŞARI DEĞERLENDİRMESİ
- Atatürkçülükle ilgili konuların derslerde işlenişi ile öğretim programlarının uygulanmasına yönelik hususlar
- Değerler eğitimi çalışmalarına yer verilmesi
- Öğrencilerin başarı, devam ve devamsızlık, ödül ve disiplin durumları, okul birincisinin tespiti
- Akademik Başarıyı Arttırıcı Önlemlerle ilgili yapılacak çalışmalar.
- İstenen başarı düzeyine ulaşamayan öğrencilerin yetiştirilmesi için yapılacak çalışmalar
- Öğrenci takip ve zimmetleme uygulaması,
- Kitap Okuma alışkanlığı, Sınıf kitaplıklarının oluşturulması,
- Ders kitabı, eğitim aracı ve bireysel öğrenme materyalleri,
- Okulumuzun 8. sınıfların Merkezi Yerleştirme Sistemindeki Durumlarının görüşülmesi.
- Mezunların izlenmesi
OKUL VE SINIF REHBER HİZMETLERİ
- Denetim ve rehberlik çalışmaları,
- Okul rehberlik hizmetleri
- Sınıf rehberlik hizmetleri ve e-okul sisteminde öğrenci bilgilerinin güncellenmesi
- Sınıf öğretmenlerinin, kendi öğrenci notlarının takibini yapması
- Akademik, Sosyal, Sanatsal ve Kültürel Alanda Başarıyı Arttırıcı Önlemlerle ilgili yapılacak çalışmalar
OKULUN ve SINIFLARIN FİZİKİ DURUMU
- Laboratuvarların ve Atölyelerin verimli bir şekilde ilgili derslerde kullanılması.
- (Değişik: 02/01/2024 tarihli ve 93432701 sayılı Makam Onayı) Bilişim araçlarının öğretim programlarının özelliğine göre ders araç ve gereci olarak kullanılması ile öğrencilerin özel durumları, pansiyon gibi hususlar dikkate alınarak eğitim ortamlarında bulundurulması ve kullanılmasına ilişkin usul ve esasların belirlenmesi,
- Okulun fiziki durumu ile ilgili çalışmalar ve öneriler.
- Sınıfların temizliği, sınıf araç ve gereçlerinin bakımı ve korunması.
- Kamu Tasarruf Genelgesinin görüşülmesi ve titizlikle uygulanması.
NÖBET İŞ ve İŞLEMLERİNDE ÖĞRETMEN DAVRANIŞ VE GÖREVLERİ
- Öğretmenin Ders Programı ve Nöbet Görevi İlköğretim Kurumları yönetmeliğinin 5.maddesinin C.bendi gereği ders programı ( Haftalık ders programı, öğretim yılı başında ve gerekli hâllerde ders yılı içinde okul yönetimince hazırlanır. Bu programda yönetici ve öğretmenlerin okutacakları derslerin gün ve saatlere göre öğretmenlerin mazeretleri de dikkate alınarak dengeli olarak dağılımı yapılır ve ilgililere imza karşılığı duyurulur.)
Nöbet görevi Öğretmenlerin nöbet görevi ise İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 44.maddesi
(1) Bağımsız anaokulu ve uygulama sınıfı öğretmenleri kendi devrelerinde ve etkinlik saatleri dışındaki zamanlarda nöbet tutarlar.
(2) Ana sınıfı ve özel eğitim sınıfı öğretmenlerine, boş geçen dersleri doldurma ve nöbet görevi verilmez.
(3) Öğretmen sayısı iki ve daha az olan uygulama sınıflarında bölüm şefi de nöbet tutar.
(4) İlköğretim kurumlarında; okulun bina ve tesisleri ile öğrenci mevcudu, yatılı, gündüzlü, normal veya ikili eğitim yapma gibi durumları göz önünde bulundurularak okul müdürlüğünce düzenlenen nöbet çizelgesine göre öğretmenler, normal eğitim yapan okullarda gün süresince, ikili öğretim yapan okullarda ise kendi devresinde nöbet tutarlar.
(5) Öğretmen, birden fazla okulda ders okutuyorsa aylığını aldığı okulda, aylık aldığı okulda dersi yoksa en çok ders okuttuğu okulda nöbet tutar.
(6) Okuldaki öğretmen sayısının yeterli olması durumunda, bayanlarda 20, erkeklerde 25 hizmet yılını dolduran öğretmenlere nöbet görevi verilmez. Ancak, ihtiyaç duyulması hâlinde bu öğretmenlere de nöbet görevi verilebilir.
(7) Hamile öğretmenlere, doğuma üç ay kala ve doğumdan itibaren bir yıl süre ile nöbet görevi verilmez.
(8) Nöbet görevi, ilk ders başlamadan 30 dakika önce başlar, son ders bitiminden 30 dakika sonra sona erer. Ancak bu süre okulun özelliğine göre öğretmenler kurulu kararıyla kısaltılabilir.
(9) Nöbet görevine özürsüz olarak gelmeyen öğretmen hakkında, derse özürsüz olarak gelmeyen öğretmen gibi işlem yapılır.
(10) Nöbetlerde uyulması gereken esaslar öğretmenler kurulunda görüşülerek okul yönetimince nöbetçi öğretmen görev talimatnamesi hazırlanır. Öğretmenlere yazılı olarak duyurulur.) düzenlenir.
- Törenler, derse giriş – çıkışlar ve nöbetçi idareci ve öğretmenlerin teneffüslerde öğrencileri derse girdirdikten sonra görev yerlerini terk etmeleri.
- Nöbetçi öğretmenlerin nöbet gününde okula 20 dk. önce gelip, nöbetlerinin bitiminden 20 dk. sonra okuldan ayrılmaları.
- Törenlerin nöbetçi öğretmenler tarafından yaptırılması.
- Törenlerde öğretmenlerin dersine gireceği sınıfının başında durarak öğrencilerin düzenini sağlamaları.
- Teneffüs çıkışlarında öğretmenlerin öğrencilerini dışarı çıkararak sınıfı terk etmeleri.
- Öğretmenlerin ve idarecilerin nöbet işlerini düzenli tutmaları ve nöbet defterini zamanında imzalamaları.
DERS PROGRAMLARININ OLUŞTURULMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ (iky madde 12)
- (1) (Değişik:RG-1/9/2018-30522) Haftalık ders programı, öğretmenler kurulunda görüşülür ve okul müdürünün onayına bağlı olarak uygulamaya konulur. Bu programda yönetici ve öğretmenlerin okutacakları derslerin gün ve saatlere göre dağılımı yapılır ve ilgililere yazılı olarak imza karşılığı duyurulur.
- (2) Haftalık ders programı düzenlenirken:
a) (Değişik:RG-1/9/2018-30522) Okulların eğitim ortamı, öğretmen durumu, engelli öğretmenler, engelli çocuğu bulunanlar, süt izni kullananlar, fizikî şartlar ve pedagojik esaslar göz önünde bulundurulur. (Ek cümle:RG-2/9/2020-31232) Bu bağlamda; engelli, engelli çocuğu ve/veya bakmakla yükümlü olduğu engelli bireyi olanlar ile süt izni kullanan öğretmenlerin haftalık ders programı, gün ve saatleri okulun genel işleyişini bozmayacak şekilde ilgili öğretmenlerin tercihleri dikkate alınarak hazırlanır.
b) Dersler, özelliklerine göre üst üste veya haftanın belirli günlerine dengeli olarak dağıtılır. Bayrak törenleri dikkate alınarak beden eğitimi ve müzik derslerinin haftanın ilk ve son iş gününe konulmasına özen gösterilir.
SINIF/ŞUBE VE ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTILARI
- (Değişik: 27/08/2019 tarihli ve 15362682 sayılı Makam Onayı) Kurullar; ortaokul ve imam hatip ortaokullarında ekim, şubat ve haziran ayları içerisinde, ortaöğretim kurumlarında ise kasım ve nisan ayları içerisinde yapılır. İhtiyaç hâllerinde ise eğitim kurumu müdürünün, ilgili müdür yardımcısının, rehberlik öğretmeninin ya da sınıf/şube rehber öğretmeninin talebi ve eğitim kurumu müdürünün uygun görmesiyle toplanır. Sınıf/şube öğretmenler kurulu toplantıları ihtiyaca göre ayrı ayrı yapılabileceği gibi birleştirilerek de yapılabilir. (Değişik: 08/08/2018 tarihli ve 14420738 sayılı Makam Onayı) Ders yılı sonunda yapılan toplantıda ise eğitim ve öğretim yılı boyunca alınan kararlar ve sonuçları değerlendirilir
- Sınıf/Şube Öğretmenler Kurulu; Okul müdürlüğü koordinesi ve başkanlığında, İlgili sınıf/şube öğretmenlerinin katılımı ile Ortaokul ve imam hatip ortaokullarında; ekim, şubat ve haziran ayları içinde yapılması,
- (Değişik: 27/08/2019 tarihli ve 15362682 sayılı Makam Onayı) Zümre toplantıları; ders yılı başlamadan önce, ikinci dönem başında ve ders yılı sonunda, ayrıca ortaöğretim kurumlarında kasım ve nisan ayları içinde eğitim kurumu müdürlüğünce planlanan tarihte bir iş günü içinde yapılır. İhtiyaç duyulması hâlinde eğitim kurumu müdürü/zümre başkanının çağrısı veya üyelerin salt çoğunluğunun yazılı talebi üzerine eğitim kurumu zümre toplantılarında alınan kararların ve varsa yeni gündem maddelerinin 7 görüşülmesi amacıyla aynı esas ve usulle ara zümre toplantıları yapılır. (Değişik:08/08/2018 tarihli ve 14420738 sayılı Makam Onayı) Ders yılı sonunda yapılan toplantıda ise eğitim ve öğretim yılı boyunca alınan kararlar ve sonuçları değerlendirilir.
- Eğitim Kurumu Sınıf/Alan Zümreleri; Okul müdürü veya müdür yardımcısının koordinesinde, İlgili sınıf/alan öğretmenlerinin katılımı ile Öğretmenler kurulu toplantılarını takip eden işgününde yapılması,
- Zümre toplantıları, yıllık planlar, ders planları ve özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programları (BEP),
SINAV, YARIŞMA, PROJE VE OKUL YAYINLARI
- Okul gazetesi, dergi çıkarılması (Türkçe Öğretmenleri)
- Tamamlanmış proje çalışmaları ile planlanan projeler (Okul karnesi)
- 4006 TUBİTAK Bilim Fuarının görüşülmesi ve yapılması
- Kardeş okul uygulamaları,
- Yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde yapılan sınav ve yarışmalar
- (Değişik: 02/01/2024 tarihli ve 93432701 sayılı Makam Onayı) Eğitim kurumu, ilçe, il, yurt içi ve yurt dışında düzenlenecek bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler ve yarışmalar ile geziler, öğrenci kulüp ve sosyal sorumluluk programı kapsamındaki çalışmaları,
OKUL İÇİ EĞİTİM KURS VE ÇALIŞMALARI
- Destekleme ve Yetiştirici Kurslara çocukların katılımının teşvik edilmesi
- Çocuk haklarına ilişkin uygulamalar,
OKUL-AİLE BİRLİĞİ VE ÇEVRE
- Okul aile birliği toplantısı ve Sınıf Veli Toplantıları.
- Okul çevre ilişkileri,
- Okulda ve çevrede Türkçenin doğru, güzel ve etkili kullanılması
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
- İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili hususlar
- 2024/2025 eğitim öğretim yılı okul İş sağlığı ve güvenliği temsilcisinin seçilmesi.
- (Değişik: 27/08/2019 tarihli ve 15362682 sayılı Makam Onayı) Okul sağlığı hizmetleri ile ilgili çalışmalar
BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR – EĞİTSEL KULÜPLER
- Belirli gün ve haftaların planlanması,
- Faaliyet gösterecek öğrenci kulüplerinin belirlenmesi
- Sınıf/şube rehber öğretmen ile öğrenci kulübü danışman öğretmenlerinin belirlenmesi
- Öğrenci kulüpleri ilgili evrakların hazırlanması ve e-okul modülüne ivedilikle girilmesinin görüşülmesi,
İDARECİ GÖREV ALANLARI
- Öğrenci işlerinden sorumlu Müdür Yardımcısı Emrah ATEŞ’in bilgilendirilerek işlem yapılması,
- Özlük bilgileri ile ilgili ve Sevk, rapor ve sağlıkla ilgili diğer iş ve işlemlerin tedavi yönetmeliğine uygun şekilde yürütülmesi için geç kalınmadan anında idareye bilgi verilmesi; Sevk ve rapor işlemlerinde Okul Müdürü’ne bilgi verildikten sonra Müdür Yardımcısı Feyzullah ELAGÖZ ’ün bilgilendirilerek gerekli işlemlerin yapılması.
KOMİSYONLAR VE EKİPLER
- Stratejik planlama Ekibi, Eğitimde toplam kalite yönetimi Ekibi ile Okul gelişim ve yönetim ekibi çalışmalarına ilişkin iş ve işlemleri,
- Kurul ve komisyonlara öğretmen seçimi ve görev dağılımının yapılması;
- Dilek ve temenniler.
- Kapanış.
Uygundur.
20.08.2024
Tolga ÇELİK
Okul Müdürü